Honkbal

De honkbal deed 70 jaar geleden zijn intrede bij SVWassenaar. Sinds 2016 speelt men met het eerste team in 1e klasse van de Knbsb.

Al een aantal jaren spelen de mannen die in 2016 Wassenaar naar de 1e klasse brachten in een vriendenteam elke week hun potje Honkbal.

Zij werden in 2022 ook kampioen in hun klasse.

Wilt u meer informatie over de Honkbal?

Download hier de folder.

Honkbal in het Kort
honkbal-inhetkort-dig.pdf (3.24MB)
Honkbal in het Kort
honkbal-inhetkort-dig.pdf (3.24MB)

Wist je dat?

Honkbal  (in het Engels: baseball) is een team- en balsport die vooral populair is in de Verenigde Staten, Canada, Mexico, de Caraïben en in grote delen van Azië. Honkbal wordt ook wel America's Favorite Pastime genoemd.

Honkbal is een van de meest gespeelde sporten ter wereld. In Europa is het een van de minder populaire sporten. In Nederland honkballen er ongeveer 25.000 tot 30.000 mensen. In de Verenigde Staten spelen miljoenen mensen honkbal.

In de Verenigde Staten is honkbal de belangrijkste sport van april tot oktober. Tegen het einde van september wordt het reguliere speelseizoen afgesloten. Hierna worden in oktober op het hoogste niveau de playoffs gespeeld, die worden afgesloten door de World Series, het kampioenschap voor clubteams.

Speelschema

Momenteel zijn wij nog bezig om ervoor te zorgen dat de speelschema online komt.

Uitslagen